Menu

Simcity 3000 poradnik zarzadzania

Porady, opisy i ciekawe rozwiązania jakie można zastosować w jednym z najlepszych symulatorów zarządzania miastem.

Konkretna lista porad

jellyrollmorton

simcity_3000_unlimited

1. Najlepiej wybuduj elektrownię, w którymś z narożników swojej mapy. Z dala od źródeł wody pitnej. Tak samo, od razu gdzieś obok wyznaczmy obszar pod wysypisko śmieci, powiedzmy że przeznaczmy na ten cel na początku 2500 simodolarów. W późniejszej fazie gry i tak będzie nas stać na odpowiednią ilość spalarni śmieci (najlepiej tych produkujących dodatkowo energię bo mają nieco mniejszą emisję zanieczyszczeń.

2.Elektrownie węglowe bardzo zanieczyszczają środowisko ale są tanie i bardzo wydajne jak na początek.

3.Zacznijmy najlepiej od tego miejsca gdzie postawiliśmy elektrownię i hasiok budowę naszego miasta aby zaoszczędzić na budowie i kosztach eksploatacji sieci energetycznych.

4.Drogi budujmy oszczędnie. Najlepiej zaprojektujmy sobie wzór jakiejś parceli.np. strefa przemysłowa to prostokąt o wymiarach 7x 14, paradoksalnie to ilość dróg jest odpowiedzialna za tworzenie się korków na ulicach przez co wzrośnie emisja spalin.

5.Tylko strefy mieszkalne i ekonomiczne można w efektowny sposób "upiększyć" budynkami estetycznymi. Nowoczesny przemysł wprowadzi się do nas niezależnie od wartości naszych gruntów. Dobra strefa mieszkalno-sklepowa to taka, która ma wymiary 20 na 10 kratek (dodatkowo otoczona ulicą). Dzieli się na 8 parceli pod budowę, na której będą mogły w przyszłości wyrosnąć duże budynki. Niech wzdłuż będą oddzielone od siebie skwerami (tymi za 500), a w szerz oddzielone małymi parkami. Da nam to 8 takich fajnych działeczek pod zabudowę. Trzeba zauważć że właśnie taka budowa jest najbardziej opłacalna (długie prostokąty bez zbędnych ulic i uliczek po środku.

6. Pamiętajmy że takie budynki jak Stacje wodociągowe, oczyszczalnie wody mają termin zużycia, po którym automatycznie ulegną zniszczeniu przez co będziemy musieli je odbudować. Starajmy się umieszczać takie rzeczy blisko siebie aby później łatwiej nam było to wszystko ogarnąć.

7. Sieć metra wraz ze stacjami i przystankami autobusowymi powinna równomierną siatką. To znacząca zwiększy wartość stref i rozwiąże problemy komunikacyjne. Zwłaszcza jeśli chodzi o strefy największego zagęszczenia.

8.Różnego rodzaju dekrety miejskie mogą zwiększyć efektywność naszych budynków ale, niektóre z tych zarządzeń będą wiązać się z pewnymi ograniczeniami, np. większe podatki na "brudny" przemysł. Osobiście również nie zalecam stawiania obiektów bonusowych, których budowę proponują nam różne "życzliwe" koncerny w przypadku naszych problemów finansowych. Centrum handlowe "Giga mall" znacząco obniży popyt na strefy komercyjne. Słuchajmy naszych doradców, zwłaszcza że, niektóre z wprowadzonych ustaw będą później kwestionowane przez mieszkańców.

9. Zróżnicowane ukształtowanie terenu wpływa na wartość ziemi, choć można się i bez tego obejść, projektując odpowiednio efektownie tereny zielone w naszym mieście. Niech każdy kwadrat 4x4 strefy mieszkalnej czy komercyjnej będzie dodatkowo otoczony przez parki. To znacząco wpłynie na wartość i estetykę przestrzeni.

10. Astronomiczne ceny ziemi najłatwiej osiągnąć jest budując przystanie, które też działają obszarowo.

11. Na początku rozpoczynajmy naukę na prostych i małych mapach. Jeśli wyrównamy teren jeszcze na poziomie kreatora krajobrazu unikniemy późniejszych kosztów związanych z dostosowywaniem terenów pod zabudowę. Nie pieśćmy się na początku w jakiejś specjalnie wymyślne projekty. Zobaczmy jak działa ekonomia w grze Simcity 3000 i jak nie wpędzić się w długi. Przy liczbie mieszkańców 300 tys. zyski z podatkó będą tak wysokie że niestraszne nam żadne dziury w budżecie.

12. Wodę z rzeki (zbiornik wodny stykający się z dwoma krańcami naszej mapy) należy dodatkowo uzdatnić w stacji odsalania. Możemy po prostu wykopać "studnię", tzn. zrobić jeden kwadracik wody i wybudować dookoła stacje pomp (kwadrat o wymiarach 5x5x).

13.Lotnisko wybudujmy w momencie gdy liczba naszych obywateli znacząco się zwiększy. Mieszkańcy będą domagać się z resztą tego w odpowiednim momencie poprzez naszych doradców. Ostro zwiększy to zapotrzebowanie na strefy komercyjne i handel oraz gospodarka w naszym mieście rozkwitnie. Lotnisko również będzie oddziałowywało globalnie, i nie musi być budowane bezpośrednio w sąsiedztwie naszych wysokościowców. Z resztą nawet nie powinno bo dość znacząco zwiększa zanieczyszczenie powietrza.

14. Porty powodują rozwój przemysłu, ale powinny być porządnie połączone siecią transportową z naszymi fabrykami i wytwórniami. Dobrym pomysłem jest również połączenie naszych stref przemysłowych z naszymi sąsiadami. Im, więcej "przejść granicznych" (tych, za utworzenie których na krańcu mapy dodatkowo się płaci. Połączmy w ten sposób również później sieci naszego metra.

15. Budujmy od początku wedle ustalonego schematu pamiętając że model zatrudnienia pod względem poszczególnych sektorów w naszym mieście powinien później zmienić się na typowo komercyjno-usługowy.

 

Mam nadzieję że pomogłem przynajmniej na początku trochę zorientować się w sytuacji. Gra SimCity 3000 należy do raczej trudnych, ale jak wszędzie gdy opanujemy wszystkie zasady i większość zależności to zapanujemy nad rozgrywką na tyle by móc wprowadzać w życie swoje jak najbardziej wybujałe "wizje szalonych laberzystów" a Korwin Mikke będzie mógł spełnić swoją obietnicę wyborczą że Polacy będą w 2015 roku na Marsie ;)

                                                                                                                                                                     Pozdrawiam

                                                                                                                                                                     "Redaktur Michał"

© Simcity 3000 poradnik zarzadzania
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci